Training Succesvol Onderhandelen
Onderhandelen doet iedereen, bijna dagelijks. Of het nu gaat over de manier waarop u uw rol in een project vorm wilt geven, om een contract, de aanschaf van nieuwe hardware, salarisverhoging, een fusie of de samenwerking binnen een team: onderhandelen hoort erbij. Als manager, projectleider, inkoper, verkoper, stafmedewerker en consultant onderhandelt u voortdurend. Nu organisaties zich steeds sneller moeten aanpassen aan veranderende omstandigheden worden organisaties steeds meer netwerken waarin u uw eigen ondernemer bent.
Succesvol Onderhandelen
Succesvol onderhandelen is dan ook één van de kerncompetenties van de professional van vandaag en morgen. Onderhandelen is in feite communicatie voor gevorderden. U heeft te maken met tegengestelde belangen en wensen. Centraal in de training succesvol onderhandelen staan dan ook de menselijke, relationele en inhoudelijke factoren die een rol spelen bij elke onderhandeling.
Effectieve onderhandelingsstijlen
In de training onderhandelen staat het creëren van resultaat en tevredenheid voor alle betrokken partijen centraal. U leert denken vanuit het vergroten van uw mogelijkheden en opties in plaats vanuit schaarste en beperking. U kijkt niet alleen naar verschillende effectieve onderhandelingsstijlen maar ook naar uw eigen grondhouding en gewoonten in uw onderhandelingsgedrag. U leert uzelf beter kennen en kunt uw eigen gedrag in de onderhandeling sturen naar een succesvol en bevredigend resultaat voor u en de ander. Met deze combinatie van praktische vaardigheden, kennis en reflectie zult u aanzienlijk meer rendement uit onderhandelingen halen.
Aan bod komt onder andere
- De kunst van het onderhandelen
- Doorgronden van het onderhandelingsproces.
- Welke onderhandelingsstijlen zijn er en wat is uw stijl?
- Wat zijn de succesfactoren in de verschillende onderhandelingsfasen?
- De bandbreedte die u afspreekt met uw eigen achterban.
- Het doorgronden van de andere partij – drijfveren, ambities, gedrag en competenties.
- Verbale en non-verbale vaardigheden tijdens het onderhandelen.
- Effectief omgaan met onderhandelingen – druk en stress, macht en manipulatie.
- Weerstand leren overwinnen.
Werkwijze en aanpak
Voorafgaand aan het traject wordt tevens met iedere deelnemer ook de persoonlijke leerdoelen besproken. De training is een continue afwisseling van theorie, interactie en praktijkoefeningen. Om het geleerde te borgen ondersteunt het persoonlijk inzicht en actieplan (PIAP®) gerichte werkopdrachten om mee aan de slag te gaan tussen de sessies in. Onze unieke aanpak, inclusief individuele coachsessies, draagt bij aan optimale implementatie van het geleerde in de praktijk.
Voor wie?
De training Succesvol Onderhandelen is speciaal gericht op professionals, adviseurs, consultants, accountmanagers, commercieel leidinggevenden, beleidsmedewerkers, managers, projectleiders, inkopers.
Deze module is onderdeel van een groeps- of individueel incompany traject.
Trainingen & Coaching
Training
Op zoek naar meer commerciële slag- en daadkracht? In deze dynamische en economisch uitdagende tijden wordt er steeds meer gevraagd van de vaardigheden van verkoopteams.
Training
De training succes in sales helpt verkoop professionals hun vaardigheden beter aan te spreken. Het interactieve programma biedt inzichten in verkoopeffectiviteit die direct toepasbaar zijn in alle fases van het commerciële proces, ofwel het ‘koopproces’ van de klant.
Training
De ‘moderne klant’ is kritischer, veeleisender en verwacht steeds meer service in minder tijd. Klanten telefonisch te woord staan is soms een echte uitdaging. Hoe klanten uw kwaliteit ervaren, is sterk afhankelijk van het telefonisch contact met uw organisatie.