Training Succes aan de Telefoon
De ‘moderne klant’ is kritischer, veeleisender en verwacht steeds meer service in minder tijd. Klanten telefonisch te woord staan is soms een echte uitdaging. Hoe klanten uw kwaliteit ervaren, is sterk afhankelijk van het telefonisch contact met uw organisatie. Verbinding maken door de telefoon en aansluiting vinden aan de wensen van uw klant is dan ook een ware kunst.
Succes aan de telefoon
Tijdens de intensieve training leert u proactief en klantgericht telefonisch met klanten te communiceren. Hierbij kijken wij ook naar de samenwerking die nodig is met het eigen team en anderen binnen en buiten uw organisatie.
Hogere klanttevredenheid
Het resultaat je maakt gemakkelijker echt verbinding met klanten en prospects. Uw gesprekken worden door de klanten als prettiger en persoonlijker ervaren. Daarnaast leren we u beter om te gaan met lastige situaties als klachten en weerstanden. Op deze manier verhogen we de klanttevredenheid en loyaliteit en boekt u betere resultaten. Kortom, u bent nog waardevoller voor de onderneming geworden.
Aan bod komt ondere andere
- Echt verbinding maken met de klant – de basis voor succes.
- Klantgericht denken en handelen.
- Omgaan met verschillende klanttypen – emoties, weerstanden en klachten.
- Structuur in telefonische gesprekken.
- Van klantgerichtheid naar commerciële kansen.
- Zakelijk telefoneren – de etiquette.
- Ambassadeur te zijn van uw eigen organisatie.
- De leiding nemen, houden en terugnemen in gesprekken.
- Samenwerken met collega’s, leveranciers en andere betrokkenen.
Werkwijze en aanpak
Voorafgaand aan de training neemt de trainer contact op om uw persoonlijke leerdoelen te bespreken. De training is een continue afwisseling van theorie, interactie en praktijkoefeningen. Om het geleerde te borgen bepaalt u na iedere sessie uw eigen persoonlijk inzicht en actieplan (PIAP®), op basis waarvan u gerichte werkopdrachten meekrijgt. Onze unieke aanpak, met inclusief individuele coachsessies, draagt bij aan optimale implementatie van het geleerde in de praktijk.
Voor wie?
De training Succes aan de telefoon richt zich op binnendienst medewerkers, helpdeskmedewerkers, customer service medewerkers, planners en logistiek medewerkers, secretaresses. Kortom iedereen die intensief telefonisch communiceert.
De Training Succes aan de Telefoon is op aanvraag.
Trainingen & Coaching
Training
Op zoek naar meer commerciële slag- en daadkracht? In deze dynamische en economisch uitdagende tijden wordt er steeds meer gevraagd van de vaardigheden van verkoopteams.
Training
De training succes in sales helpt verkoop professionals hun vaardigheden beter aan te spreken. Het interactieve programma biedt inzichten in verkoopeffectiviteit die direct toepasbaar zijn in alle fases van het commerciële proces, ofwel het ‘koopproces’ van de klant.
Training
Onderhandelen doet iedereen, bijna dagelijks. Of het nu gaat over de manier waarop u uw rol in een project vorm wilt geven, om een contract, de aanschaf van nieuwe hardware, salarisverhoging, een fusie of de samenwerking binnen een team: onderhandelen hoort erbij.